Sällskap

Nu är min jobbhelg över. Lediga måndagen imorgon är väldigt efterlängtad och jag har en hel del jag vill hinna göra. Bl a åka till Orsa med Helge.
 
Efter jobbet idag kom en bekant ut till stallet för att rida sin unghäst med mig och Helge i skogen. Hon har dåligt med ridvägar hemma hos sig och hade sett våra underbara vägar på min instagram så hon ville följa med oss ut. Inte mig emot! Först trodde jag Helge skulle bli jättespänd och bry sig för mycket om hennes häst Heidi men det gick riktigt bra, han var helt lugn och nöjd med hennes sällskap.
Båda hästarna rör sig stort och vi kunde lätt hålla samma tempo i alla gångarter.
Det är så kul att visa våra ridvägar för nya hästmänniskor, alla blir så imponerade. Vi är verkligen bortskämda med att ha den här skogen in på knuten.
 
 
På bilden Andreas och Grande men jag och Camilla red på den vägen idag, åt andra hållet. Helge var faktiskt fin att rida trots nytt sällskap och även i galoppen var han nöjd med att vara bakom och bara rulla på. Varken jag eller Camilla gillar full spätta genom skogen utan vill ha ordning och reda på grejerna och vill gärna skola hästarna fast man är ute i skogen, inte bara rasta dom. Perfekt =) Jättekul! Vi ska ut nästa vecka igen.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0