November

Helge är så himla fin nu. Lätt i munnen och drar inte iväg eller krånglar. Han ger en riktigt fin känsla.
 
I måndags red jag ut i skogen och på kvällen blödde han näsblod och även lite dagen efter. Så därför gick jag med honom 45 min igår men idag red jag och det var inget iaf. Får hålla lite koll de närmaste dagarna.
 
I helgen red Andreas Grande och det gick toppenbra. De är så fina tillsammans. Grande skitglad att han får följa ut i skogen och Andreas vill lära sig saker och rida i form, flytta osv hela tiden.
 
 
 
 
Igår var det riktigt kasst väder. Regn/blötsnö hela dagen. Tur att jag har många bra, varma täcken att välja ibland när de tar någon dag för dem att torka. Horseware rakt igenom. "Behöver" snart ett till skaltäcke för mitt äldsta Rambo börjar släppa igenom regn när det regnar en hel dag. Men det har jag haft i många år så det är inte så konstigt. Det får bli ett skal som används när det är kallt men uppehåll. Jag har köpt två till liners i år för att verkligen vara säker att det alltid finns ett torrt och varmt täcke till varje häst. Vill INTE ha mer än ett täcke på dem om dagarna. Liner och skal är okej för de sitter ihop och rör sig tillsammans. Men två täcken som ligger på varandra är inte alls samma sak så det slipper jag gärna. Nu finns det liners i 100g, 200g, 250g, 300g, 400g samt 400gs fleece. Got it aaall coverd!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0