Höst.

Vilken härlig höst vi har. Det blev kallt lite plötsligt men annars är den ju toppen, man blir glad av solen!
 
Igår var jag och Helge ute och gick en timme i byn och idag red jag en sväng i skogen. Skrittade mest och gjorde tempoväxlingar hela tiden där jag har samma takt men olika tempo. Han skulle alltså lyfta benen med samma takt hela tiden men ta längre eller kortare steg. Kanske 10 steg sen växling osv. Rumpan flöt ut lite åt båda hållen i början när han försökte komma undan men sen förstod han och jobbade på riktigt fint. Det gjorde susen för när jag började trava var han såå himla fin! Saktade av ganska snabbt för jag ville inte att han skulle hinna krypa ur formen eller bli trött. Sen började jag om med skritt med korta, kvicka steg innan en ny övergång till trav.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0