Long time no see.

Här händer det inte mycket. På bloggen alltså. I livet händer det ganska mycket just nu faktiskt så det var dags för en uppdatering.
 
Det största som hänt är att vi köpt hus! Det känns fantastiskt efter att ha bott på 40m2 i snart 8 år. Vårt hus ligger i Öna och är 138 m2. Liiiite skillnad haha. Jag går runt och drömmer om inredning hela dagarna. Finkammar inredningskonton på Instgram och får inspiration på Pinterest. Längtar SÅ tills vi får flytta in! På nedervåningen är det hall, badrum, tvättstuga, arbetsrum/sovrum, kök och vardagsrum med öppet emellan. Uppe är det tre sovrum, klädkammare och ett badrum till. 570m2 tomt och uteplats på både fram- och baksida.
Båda badrummen är superfräscha och nygjorda och köket är nygjort 2005 så det är okej. Vi kommer måla tak i vardagsrum, tapetsera om i vardagsrum och vårt sovrum samt göra om i klädkammaren. Annars behövs inget göra sådär direkt. Får väl se hur väggarna ser ut efter tavlor och hyllor osv.
 
Jag har funderat ut i huvudet precis hur jag vill inreda. Bara att hoppas att det är godkänt av Andreas också =)
 
Jag kommer även bygga lite saker själv då jag älskar att snickra. Man kommer dessutom undan billigare och pappa har massor av virke som bara ligger just nu. DET ska bli kul! Ett bord att ha på uteplatsen på framsidan blir det första projektet. Sen sängbord och kanske något mer om vi behöver.
 
Och pricken över i blir en shoppingtur till IKEA. Alltså jag kan inte ens beskriva hur mycket jag längtar! Har redan börjat rensa och packa lite så inte allt kommer på en gång sen.
 
Sen har jag gjort en till investering.
Jag har alltid haft lite problem att hitta sadlar till Helge. Jag har tagit ut sadelprovare hit och dit och köpt ny sadel, efter ny sadel men aldrig varit helt nöjd. JAG älskade min Butet men njä, inte Helge riktigt. Inga protester liksom men ändå svårigheter att jobba korrekt. Så när Lars Sundin (typ sadelproffessor) kom till Mora tog jag chansen att vara med för honom. Självklart passade bara en splitterny sadel för 28000:- Helge men jag slog till. Hellre en hel och glad häst och skitdyr sadel än fortsätta krångla och aldrig hitta rätt.
 
Nu när jag haft den nån månad har Helge känts så himla fin! Så nöjd och avslappnad. Galoppen har förbättrats väldigt mycket och han travar i en fin form direkt från början. Glad att jag köpte den! Vissa saker FÅR kosta pengar och sadel är en av dem.
 
Sen går plugget mot sitt slut. Jag läser matte 3c och om två veckor SKA kursen vara klar. Godkänd eller inte.
Så jag pluggar varje dag för jag vill verkligen klara kursen. Det är viktigt för mig även om jag inte ska plugga vidare just nu. OM jag nångång ska plugga vidare så har jag faktiskt lyckats få till ett bra högskoleprov. Gjorde provet 1 april och 8 maj kom resultatet; 1.40. Det är jag nöjd med. Hade satt 1.3 som minsta att bli nöjd med så 1,4 känns riktigt bra. Var tom med i tidningen som delad sexa i Mora kommun haha. Lite överdrivet kanske men ändå. Jag har aldrig känt mig duktig i skolan så det är en skön känsla att man faktiskt får lite lön för mödan.
 
Imorgon har jag tagit ledigt för att plugga och göra prov och så ska jag och Sofie ut och rida. Ska bli mys!
Apropå rida så har Grande fått en medryttare som rider några ggr i veckan. Emelie heter hon, jättetrevlig och duktig. Tävlat 130 på sin häst hon har hemma men har inte ridit så mycket senaste tiden pga graviditet. Då passar ju Grande perfekt att sätta igång på. Så snäll och underbar häst <3
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0