Fredagsmys

Efter jobbet idag red jag och Martina ut hästarna i skogen. Vi skrittade fram länge med tanke på att Grande tar lång tid på sig innan han är varm och mjuk i musklerna, och Helge mår också bra av att skritta igång ordentligt.
 
Travade och galopperade med små avbrott som uppvärmning och sen jobbade vi galopp på en lång, fin raka i skogen. Helge var jättefin i höger, där kan jag fånga upp energin och samla en aning och få riktigt bra kvalité på galoppen. I traven är var han jätte, jättefin ända till slutet. Han blir ofta trött och försöker krypa ur formen innan vi är klara men inte idag. Han kämpade på och var mjuk som smör. Toppenfin och jätterolig att rida. Idag var han banne mig som en vanlig häst! Det är vad jag strävat efter alla dessa år. Att han ska orka och kunna funka som en vanlig häst och inte som en som har en stor bit titan inopererat mellan två kotor i halsen.
Imorgon väntar dressyrträning och jag tror att jag tar hoppsadeln för den är så underbar att rida i. Helt sjukt vad jag är nöjd med den sadeln.
 
Grande var också jättefin för Martina. Sista halvan av turen jobbade han på som tusan och var jätteduktig. Martina med! Kul att han är så pass fin han bara rida några ggr i månaden. Promenader, handhäst och longering blir det ju flera ggr i veckan men just ridning är det mindre av. Han älskar att följa med ut i skogen, gammelgubben
 
Kan inte få nog av våra ridvägar alltså!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0