Länge sedan!

Oj! Vad längesen jag skrev nånting här. Kommer inte ens ihåg när det var sist 🙄

Jag har iaf semester och har just kommit hem från en weekend i Kittelfjäll med vandring och mys med Henke och Angelica, Andreas och Yuma (Yuma är vår hund som vi haft ett halvår nu). Det var fantastiskt även om det såklart är tungt imellanåt. Bra pannbensträning att få bita ihop lite ibland.

Annars är det såklart mycket hästar och stall.
När jag har utsläpp kliver jag upp tidigt, runt 5-6 så att jag hinner rida på morgonen. Det är helt klart bekvämast. Skogen är sval och det är inga bromsar som stör. På kvällarna är det fortfarande så varmt så jag föredrar helt klart tidiga mornar.
Hästarna klarar värme bättre än oss men de blir såklart också lite dåsig i den här otroliga värmen som är den här sommaren.
Apropå den har jag aldrig varit med om en sån hökris som det är i år! Folk är som galna och har panik. Jag var snabb på när jag förstod att det skulle bli dåligt med hö så jag har säkrat mitt. Det skulle inte skada med lite till men jag har iaf nog för att de ska få tillräckligt med hö över hela året.
Sen får man hoppas att lusernet räcker också, men jag köper inte mitt från Sverige så det kanske finns lite hopp att det finns mer i England, men vem vet. Man får väl göra det bästa av situationen bara. Tycker synd om de som inte har hö till vintern. Usch vilken panik jag skulle haft om jag stod utan hö redan nu. Folk importerar från Europa och betalar i förskott utan att vet om deras hö ens finns och inte vilken kvalité det har om det väl kommer fram. 
NÄ fy vad glad jag är att jag ringde runt redan tidigt i somras och såg till att mina hästar får mat i vinter. 

Värmen ställer ju till med en hel del skogsbränder dessutom. Det är riktigt obehagligt och även om den närmaste branden just nu är 7-8 mil bort så är det läskigt att den är så svår att släcka iom att det ligger odetonerad ammunition i skogarna där uppe. Nä en vecka med regn kan det gärna få bli, semester or not!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback