Bilar, bilar, bilar...

Att bilen behövde städas som jag skrev igår var visst mitt minsta problem med den. Fick för mig att kolla oljan när jag kom till jobbet idag och hade under minimi-sträcket, men lite kvar på stickan. Ringde pappa, som jag gör i alla "krislägen" som styrde upp så att en vän till familjen bytte olja och egentligen gjorde service på hela bilen och hittade några fel som behöver åtgärdas. Styrled, hjullager, nån jäkla oring, nåt fäste och fan och hans moster. Dra åt helvete vad dyrt det är att ha bil! Och dra åt helvete vad dyrt det är att ha en pigg och stark bil med stor motor. Mer saker som kan gå sönder och mer bränsleförbrukning. TUR att jag inte behöver lämna in den på Volvo med alla fel utan att jag kan få hjälp med åtminstone en del, annars hade hästarna fått äta gräs året ut, vare sig det fanns något eller inte =)
 
Ja, ja. Bättre att hitta felen medan de är små och går att göra nånting åt.
 
Tömkörde Helge på banan idag och antingen satt sista ridturen kvar i minnet får han var SÅ lyhörd och kvick, eller så var han pigg efter två dagars vila. Spelar ingen roll. Mycket trevlig och rörde sig lätt och mjukt, plus att han var väldigt lätt att stretcha efteråt. Kunde tom stå och pussas på kompis (antingen pussas de eller hatar varandra) bredvid i stallgången medan jag grejade vilket han inte brukar göra, skakade knappt något heller. Min lilla shivering-pluttis. Ett litet framsteg såhär en helt vanlig tokstressig torsdag i maj.
 
Tack för mig.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0