Senaste dagarna.

I onsdags tömkörde jag Helge i ridhuset. Använde lite travbommar samt ett litet sockerbitshinder han fick rulla över. Tycker det kan vara skönt för honom att skutta utan ryttare nu när han inte hoppat på länge. Hitta sin egen balans utan att jag hjälper honom. 

Han går inte riktigt fram till bettet när han är inspänd utan man får driva ganska rejält i början och göra många tempoväxlingar tills han är kvickare. 

Torsdag red jag ut och klättrade på åsen som smält fram och igår en promenad på en halvtimme innan jag åkte och var funktionär på hopptävling i Orsa. 

Idag ska jag försöka hinna till ridhuset igen. Och imorgon ska Grande få komma ut. Tiden räcker inte till!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0