Äntligen helg.

Ja nu är min jobbhelg över men jag får "helg" imorgon då jag är ledig. Det har gått jättebra att jobba, vilket det gör de flesta helger. Det blir värre sen i sommar om det är fint väder och vännerna är ute på galej men än så länge är det piece of cake att jobba helg. 
Igårkväll var jag med mamma och pappa på kalas hos moster som fyllde år. En lugn tillställning bara med tacopaj och fika. Mys! Var hemma kl 22 eftersom klockan ringde 04,30 i morse. Kan tänka mig att mina kusiner som drog till Sälen inte ens kommit hem då, haha. 
 
Åkte till ridhuset i eftermiddages med Helge och han får en guldstjärna idag! Jättelugn, arbetsvillig och mjuk. Vi var ändå 5 st som red samtidigt så lite spänningar hade jag väntat mig men nej. Det enda han gjorde var att vrida sig lite bortfrån en av hästarna som travade lite väl nära men jag gjorde såklart ingen affär av det. 
 
Plus idag var helt klart galoppen. Han har varit lite stel i vänster varv och inte riktigt bjudit fram till bettet men idag la jag upp en galopp med tanke att den skulle vara duglig en 120-bana och vilken skillnad det blev! Bästa galoppjobbet på väldigt länge och vi gjorde både fina fattningar och avbrott. 
 
Traven till höger var jättebra men till vänster fick jag överböja lite och driva fram ordentligt på ytterbak innan han kom igenom helt och blev mjuk åt det hållet. 
 
Vi jobbar vidare. Mest nöjd är jag ändå att han var så tillfreds trots så många hästar i ridhuset.
 
Nu blir det en halvtimme på löpbandet med Farmen på tv:n och en dusch innan det är sovdags.
 
 
 
Innan avfärd till moster igår.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0