Vilken helg!

Vilken midsommarhelg jag har haft alltså. Den har innehållit allt man kan önska sig.
 
På midsommarafton åt vi lunch med familj och vänner från Eskilstuna och sen kollade vi på det traditionella firandet i byn som vi gör varje år. En tradition man inte vill missa. Efter det cyklade vi ett gäng en mil upp till Evelina och Jonas och spenderade kvällen där med god mat, lekar, folkdans och livemusik. Himla trevligt och SÅ mysigt att cykla hem den där milen i natten.
På lördagen var vi istället i stan i Mora och grillade hamburgare och spelade kubb hos Sara och Chrille. Det blev en tidig kväll för på söndag hade jag utsläpp i stallet och efter lunch åkte jag, Andreas, Linda och Pernilla till Göteborg.
Åt på Vapiano när vi kom fram (älskar maten där) sen åkte vi till Lindome där vi bodde hos vänner vi haft sedan typ 30 år tillbaka. 
På måndagen klev vi upp och åkte in till Göteborg, handlade mat, dryck och små stolar att ha i kön till konserten vi var där för att se, Bruce Springsteen and the E-street band. 
Vi fick platser på andra raden framför scen så vi såg riktigt bra och konserten var GRYMT bra! De spelade tougher than the rest bl a som är en riktig favorit. Sen fick jag hålla både Bruce och Jake i handen haha. Check på bucketlisten! 
 
Imorse skjutsade jag Andreas till Landvetter för vidare flyg till London och ingenjörstävling sen hämtade jag upp Linda och Mattias i Göteborg så åkte vi hemåt, med ett stopp på världens bästa Skara hästsport förstås! Hittade ett par hemma-ridbyxor från Whitaker. Helskodda på rea så jag betalade bara 299:- Älskar att fynda. Hittade 700000 andra saker jag ville ha men köpte inget mer. 
 
Väl hemma blev det såklart stallet direkt där jag red ut Helge en sväng i skogen. Han rids med väldigt lätt stöd nu för att bära sig själv och aldrig få chansen att bli framtung. Han kändes ganska fin trots två dagars vila. 
 
Nu väntar två dagars kvällsvecka på jobbet sen långhelg igen.
 
Några bilder från film från konserten. 
 
 
Här är folk på väg hem efter. Annars var det fullsatt.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0