Jogg

Ibland när jag är ute och springer får Grande följa som handhäst. Han är jätteduktig på det, håller sig på sin sida i rätt tempo. 
Idag tog jag med mig båda på en tur i skogen. Tänkte lära Helge kunna springa som handhäst också och det optimala vore att kunna ta med båda och springa en timme i skogen. Tre flugor i en smäll! Dit är det dock en bit för Helge ville springa mkt fortare än oss andra och han inkräktar alldeles för mycket på "mitt space" än så länge.  Fick stanna och flytta honom några gånger men han förstod och höll sig på plats sen. Nu ska jag bara lära honom att jogga i kort och långsamt tempo. 
Kanske får han vara inspänd nästa gång. 


Förutom att det var spöregn, sjukt lerigt och blött så var det ganska kul, och jobbigt! 

Typisk lerig vårhäst. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0