Äntligen!

Nu har det hänt! Sandvägarna är frammeeeeee! Känner mig som ett barn på julafton, så glad är jag för det. Som ett helt barnkalas. Våra vägar är verkligen outstanding! På riktigt. 
Igår tömkörde jag Helge i skogen en timme. Bara i skritt, långt och lågt inspänd. Efter det var han sååå himla fin idag! Det var en såndär FANTASTISK ridtur. Jag testade sadeln utan padd och schabrak innan jag red iväg och kunde plocka ur inläggen ur padden så det känns bra att han musklat på sig en aning. ÄLSKAR min sadel btw. Den är som gjuten för mig och mina ben. Så glad att jag slog till och köpte min Butet, det är underbara sadlar. 
 
Hur som helst, red ut i skogen idag och det var ren styrketräning för Helge som stod på schemat. Gjorde massor av galoppfattningar, övergångar, tempoväxlingar och han var så fin! Det roligaste var på slutet när jag travade i en fin form med lätt hand, fattade galopp och hoppade över en stock sen travade vidare och allt helt lugnt, inget krångel, inga spänningar utan bara trava vidare i bra form efter. Helt okomplicerat. Det är så jag vill att han ska vara. Så välriden och avslappnad att vem som helst kan rida honom. Dit är det LÅÅÅÅÅÅÅNGT haha, men varje dag är ett steg ditåt. 
 
Till veckan blir det någon galoppintervall och kanske en tur till ebben i Orsa om sanden kommit fram där. Det är verkligen det roligaste man kan göra på hästryggen. Tänk er en ridbana som är kanske 500 * 1000 m med Siljan och skogen på en varsin långsida. Det måste bara upplevas, går inte att beskriva i ord. 
 
 
 
14 nyanser av brunt =P


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0