Ärenden.

Ledig dag idag och då passade jag på att göra lite ärenden i Falun/Borlänge. Provkört bil, tagit kort till nytt körkort och köpt ett ländtäcke. Tycker fortfarande det är lite för varmt ute för mina tjocka länd/skritt-täcken och de tunnare jag har halkar åt sidan vilket är väldigt irriterande. Hittade ett tunt på Norells som håller äckliga älgflugor borta varma dagar och sen får det agera reflextäcke eller vattentätt lager över ett annat längre fram när det blir kallt. 
Hehe, roligt att jag förklarar mer om ett ländtäcke än om bil och körkort men det får jag berätta mer om när/om det blir klart. 
 
Har tömkört båda hästarna idag. Helge i skogen och Grande på banan. Båda lydiga, avslappnade och glada. Helge fick lyfta på benen på stigen där jag släpat fram pinnar/stockar och klättra lite. 
Grande fick värma upp länge på banan och det blev ett ganska långt pass med väldigt många övergångar för att få igång motorn på honom. Blev lite full fräs emellanåt också, som vanligt =)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0