151029

Helge har skrittats tre dagar i rad efter skoningen och var därför lite oriden idag och inte helt medgörlig. Fick göra många ordentliga halvhalter och övergångar för att få någorlunda hejd på honom. Han slappnade av fint men smög gärna iväg så fort jag lättade framåt lite, och det ska han ju inte. Det var lite svårt att ha honom mellan hand och skänkel samt avslappnad och rak men ganska bra måste jag säga att det gick. Efter en sån vila som han haft så kan jag inte begära så mycket mer. Han får sånna här dagar då, då han är mer tittig, lite stelare, lite springig och lite stretig. Efter dagens påminnelse-pass blir det nog bättre imorgon. Det är bara att gilla läget och göra förutsättningarna bättre inför morgondagen. 
 
Grande skulle jag klippa idag men var så hungrig när jag var klar med resten så det får vänta. 
Igår blev han iaf duschad efter en tur i skogen med Elin då han blev dyngsvettig. Varmt åt honom stackarn, han sätter enormt tjock päls och som vädret är nu blir det väldigt varmt. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0