Yoga.

Häromdagen bestämde jag mig för att testa yoga, bara med hjälp av youtube här hemma, lite nybörjarvideos sådär för att testa på. Letade upp ett klipp som såg skapligt vettigt ut och startade. Videon var ca 10 min och innan den var slut hade den oerhört irriterande tjejen på skärmen inte rört kroppen öht. Ingen hund, ingen trana och inget annat än massa tjat om andning och annat dravel. Jag VET att yoga handlar mycket om andning men jag blir bara stressad av att behöva göra saker ännu saktare än nödvändigt. Ska ge det en chans framöver men just nu gör jag bara yogarörelserna och andas som vanligt.
1,5 video senare hade den blonda sengångaren iaf visat några övningar och jag stod i lägenheten bland stolar, bord och högtalare och sträckte ut ben, armar och allt möjligt. Snart är jag proffs. Ska ta tag i det där lugnet sen också. När jag har tid ;) 
 
 
 
Lyssnde på Bob Marley på jobbet igår iaf. Det borde väl räknas som någon form av lugnande.
Gud vad jag lyssnade på reggae förr. Reggae och skatepunk som Millencolin (kan nog varenda lån Millencolin nånsin gjort och åkte till Sthlm för att se dom på Hovet i en halvtimme innan jag fick lov att åka hem igen)(ja, jag visste innan att jag bara skulle hinna se en kortis)(japp, stupid), Weezer, Jimmy eat world, Lagwagon und så witer.
Hade med mig en hel reggaebox på en bussresa genom europa när jag var 16 som jag spelade på min cd-freestyle, haha. Tur att autobahn inte har så mycket gupp, för då hoppade skivan. När vi åkte in i Tjeckien hade jag nog både dreads och röd-gul-gröna kläder av bara farten. Nu är det en salig blandning av gubbrock, med Bruce i spetsen ofc tätt följd av Dire Straits, samt en del nytt och så gammalt 50- och 60-tal som gäller.
 
Dagens intresseklubbsinlägg.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0