Ordningen återställd.

Helge var så fin idag i ridhuset. Avslappnad, mjuk och lyhörd. Något svår att runda emellanåt men överlag fin. 
Travade några bommar vilket han gjorde riktigt bra. Lite svårare att galoppera över bommar på volten men det beror mest på att jag inte riktigt fick med mig yttersidan. 

Annars var galoppen bra i båda varven och han svarade väldigt bra på både drivning och förhållning. Vi kunde trava i lite högre tempo utan att smyga ur formen och jag kunde även sitta utan problem. Härliga häst! Vad roligt det är med lite framsteg. Nu behöver jag rida mer för tränare så jag får hjälp med min sits. Tanken är att göra det i helgen. 

Grande och Maria var ute i skogen och det hade också gått bra 😀 Kul! 

Imorgon är jag ledig men har lite ärenden att ta tag i. 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0