Köpa sig framgång?

Nu när jag har luftstoppad sadel, luftstoppad gjord, PS-träns och Ogilvy-padd till lilla Räkis-Helge, borde vi inte då vara på Grand Prix-nivå av bara farten? Det låter väl logiskt? 
 
Det var dock inte fallet idag heller. Inte ens LB-nivå. Jag, Maria och Emelie red ut tillsammans och det kaos jag hade förväntat mig infann sig inte. Det var snarare ganska "lugna" hästar vi hade att göra med. Helge släpper dock inte igenom helt när man rider ut och det tycker jag är lite trist. Han kan verkligen inte slappna av helt i skogen. Det spelar ingen roll vad jag gör. Om jag rider hårt, lugnt, håller honom i arbete hela tiden, skrittar på lång tygel, göra nya saker etc. Antar att jag får lov att rida mer på bana för i det här läget MÅSTE han bli starkare och bygga på sig. Nu är han fin att rida på bana eller ridhus så det får bli det iaf 3 ggr vecka. Jag föredrar ju att rida ut men det funkar inte så bra. Han är glad och pigg men jag kommer inte riktigt till ridning. 
 
Dagens pass var roligt och mysigt med sällskap och plask i en tjärn men det blev mest motionsridning för Helge, inte mycket jobb. 
 
Nu har jag investerat ALLT jag kan tänka mig för att hjälpa honom på traven (som jag skrev inledningsvis) så nu har han bästa förutsättningarna iaf. Vi får krypa innanför 4 väggar lite mer framöver helt enkelt. Med början imorgon.
 
 
För övrigt så har jag sålt några sadelgjordar, en förbygel, träns och skydd och hittills tjänat 1250:-. Bra inkomst av saker som bara legat och samlat damm! Lite roligt att Lamia West köpte en av sadelgjordarna =) 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0