Ledig dag.

Ledig idag! Kvällsveckan är klar och det känns fantastiskt skönt! Är ledig 4 dagar i rad nu och det ska vara fint väder hela helgen. Hoppas kunna vara ute mycket, jag älskar verkligen sol och fint väder. Vem gör inte det. 

Åkte till Orsa med Helge idag och trimmade lite lätt. Han har bara gått promenader nästan en vecka nu pga underlaget så han var lite spänd i början. Både i kroppen och huvudet. Dock blev han fin på slutet och galoppen var finare än traven idag, tvärtemot hur det brukar vara. Gjorde många fattningar och det är han verkligen duktig på. Har märkt att jag behöver vara lite lättare i handen i galoppen när han känns stark. Börjar jag bromsa blir han dragig och det blir en dragkamp. Om jag däremot lättar i handen och rider ordentligt med benen går allt mycket bättre. Tänka sig! 

Lunchen är lagad och uppäten, disken är fixad och snart ska jag åka och handla innan det blir en löptur och stallet en sväng till ikväll. 

Älskar dessa lediga fredagar! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0