Ryggskydd.

Nuförtiden rider jag med ryggskydd när jag rider. När jag var yngre hade jag säkerhetsväst men den var så obekväm så i många år hade jag inget alls, bara hjälm. Sen såg jag en hoppryttare som tävlade med ryggskydd och tänkte att jag skulle prova rida med det. Hade det när jag åkte mycket snowboard och skoter och det är inte alls lika obekvämt som väst. Skyddar inte riktigt lika mycket heller förvisso men bättre än inget och bättre än något man tycker är obekvämt och jobbigt att ha på sig. Jag är rädd om min rygg och när man har en häst som är löjligt vig när han börjar bocka så känns det som en väl värd investering faktiskt. 
Mitt är från Sinisalo men det finns säkert billigare märken om man vill testa. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0