Morgonstund...

...har guld i mund, som det ju faktiskt heter.

Cyklade mot stallet 6.15 i morse. Så himla härligt! Vindstilla, klarblå himmel och varmt redan så tidigt. 
Släppte ut alla hästar och mockade innan jag åkte hem och pluggade matte några timmar. 

Vid lunch sprang jag en omväg till stallet och bytte hagar på hästarna sedan hem och plugga lite till. Nu får jag börja tänka till ordentligt med matten och det är tur att förra kursen jag läste sitter kvar. Räta linjens ekvation sitter som ett rinnande vatten och det ska bli kul att tillämpa bl a den på andra, svårare sätt än jag gjort tidigare. Det känns bättre den här gången, mitt tålamod är inte alls lika dåligt. Än. :)

Snart ska jag rida Helge en sväng hemma på gården. Ängen eller banan blir det. En liten nystart från gårdagen då han var jättespänd och jobbig. 

Morgonhälsning från Helge och vår räsercykel.


 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0