Igångsättning.

Igår bestämde jag och Ingela att Helge ska sättas igång. Jag får ta det ansvaret själv och sätta igång honom som jag själv tycker, jag har ju en viss erfarenhet av det ;) Känns han inte helt 100 åker vi tillbaka och behandlar igen bara eftersom den första behandlingen gav så bra resultat. Kan hända att det behövs en extra boost, inga konstigheter. 
 
Red ca 50 min igår med lite mer trav. Första traven var han jättefin och trevlig sen började hästarna stissa upp varandra lite så då fick han svårt att koncentrera sig, kontrollfreaket. Idag blev det bara en promenad på 45 min. Kör ridning med trav varannan dag och skritt/promenad varannan. 
 
 
 
Idag har jag lånat hem en hoppsadel som jag ska testa imorgon. Min är lite tajt runt manken på Helge nu men jag kan inte värma om den bredare för då kommer den för nära manken. Den här nya ligger perfekt med Ogilvy-padden men lite nära manken utan. Ska fundera lite och nästa vecka kommer en sadelutprovare som ska hjälpa mig kolla (om jag får låna den tills dess) den behöver stoppas om så det kan mkt väl vara så att den kommer upp lite till från manken då. Testar rida i den med padden imorgon för att känna hur den känns att rida i först och främst. Det är ingen dyr sadel utan en likvärdig med min. Hoppsadel ska vi ha för att jobba bommar, klättra och rida konditionspass med, resten blir i dressyrsadeln. 
 
Det är nu bestämt vad jag ska använda mitt stipendium till och det ska jag visa er om några dagar =D 
 
Ang att byta bil så är det lagt på is. Min bil är lagad och är för bra för att byta bort egentligen. Smartare att inte dra på sig någon mer dyr månadskostnad i nuläget också. 
 
5 (!) arbetsdagar kvar sen får jag semester! Som den huvudsaken-hästarna-har-det-bra-tyckare jag är så gör inte den här kalla sommaren mig så mkt. Perfekt hästväder med lite blåst ibland och någon regnskur då och då som håller insekter borta. 
 
De va de hele. 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0