Sista veckan.

Sista veckan på semestern nu och paniken börjar infinna sig. Även om jag trivs helt okej på mitt jobb har jag vant mig vid att vara ledig och kunna göra vad jag vill om dagarna. Så skönt! 

Idag har jag t ex ridit Helge i Orsa, ridit Grande hemma, hängt tvätt, sprungit, flyttat på hagstolp och tittat på min nya favorit-serie. Bara göra som man vill!

Helge var ganska spänd när vi kom till Orsa och det var väl ingen överraskning med tanke på hur längesen det är han varit iväg på något sånt. 

Väl i ridhuset sansade han sig och jag höll hans fokus på mig genom att göra många tempoväxlingar och övergångar i skritt och trav. Skrittade genom kortsidorna för att inte påfresta hans haser med hörnpasseringarna i trav än. Traven på långsidorna kändes iaf toppen. Väldigt rörlig och mjuk. Ska bli kul att se hur det utvecklar sig framöver. Om han nu inte blev halt efter dagens jäkla tokrace i hagen. Vilka dårar de där hästarna är ibland alltså :) 

Grande red jag en sväng på banan och skuttade lite små hinder. Vet inte vem som hade roligast faktiskt. Tränade på att inte krångla utan bara ha en bra galopp och låta hindret komma till mig. Han är väldigt duktig på att hoppa min oldie. Nuförtiden hoppar vi ju inte i den bemärkelsen längre, men back in the days flög vi över 130-banor. Det var tider det. Fast jag var såklart livrädd och tyckte 110 dög fint som tävlingshöjd. 

Helge kan också hoppa, tro det eller ej. Nu är jag för rädd om hans hovar för hoppning men när han är igång ska jag iaf börja markarbeta. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0