Semster!

Vad härligt det är med semester! 
 
Igår, en helt vanlig måndag i juli så stack grabbarna (vi i tjejgängets respektive som fått lov att bli vänner mer eller mindre frivilligt pga oss hehe) iväg på fiskeresa i vildmarken och vi tjejer roade oss på egen hand i Malung på dansbandsveckan. Dansade lite, tog en cider, pratade med folk och framförallt, åt Langos =D Sommarens höjdpunkt måste vara v.29 alltså. Så himla kul att dansa! Tyvärr hade de höjt inträdet så en kväll får nog räcka för min del. Helge ska till kiropraktorn på söndag och då går det ju ganska mycket pengar till det. Plus Grandes tandkoll, hö plus Helges senaste besök i Rättvik. Pengarna rullar ut lika fort som de rullar in, om inte fortare =P 
 
Apropå pengar så har jag snickrat ihop lite egna hinder så vi ska slippa köpa hinder hem till banan. Vi har länge tänkt fixa lite enklare hinder att ha hemma om man vill markarbeta men det har inte blivit av så jag satte igång igår och bygde två hinderstöd samt fixade två plank. Ska försöka få tag i några bommar också och göra några cavaletti-bockar. 
Imponerande va? 
 
 
 
 
Helge red jag ut igår i skogen och genom byn. Var extremt mycket bromsar så det var mest en plåga. Idag regnade det när jag gick med honom så då gav vi oss upp i skogen men nog fan var det någon jäkel ute trots allt regn. 
 
 
Grande red jag på banan idag och han var ganska stel och seg. Han har vilat några dagar så det kan man väl förstå men han fick ändå jobba på och iaf lyssna på drivning och förhållning. Ganska fin på slutet men inte lika bra som vanligt. Men som sagt, han har vilat några dagar och då kan man inte kräva mycket av en så gammal häst. Galoppen var bättre idag än vanligt dock. Hästar är så obegripliga =)
 
 
Red förbi en sportbil modell vischan-style häromdagen.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0