Lördag.

Vilken underbar känsla det är att ha allt hö inne och klart för i år! Vi har kört in ca 12 ton i förrgår och igår. Torrt och fint hö som luktar himmelskt. Om man nu kan säga det om hö som varelse som inte äter det =) 
Hästarna har redan fått provsmaka och godkänt det. Tom Helge. 
 
Hann precis springa igenom duschen efter höskörden igår sen iväg mot sommarfest med jobbet. Grillbuffé som var riktigt god, trots att jag skippade köttet. Stora, fläskiga köttbitar är jag inget fan av. Då låter jag hellre bli. 
Satt där och sjöng och hade trevligt hela kvällen tills A hämtade mig.
 
 
 
Imorse red jag Grande på ängen innan värmen blev för outhärlig. Fick vara på honom ganska rejält för att han skulle gå fram till bettet och lyssna på drivningen ordentligt. Galopperade med stoora språng i ökad galopp så han fick komma lös i kroppen och efter det var han ganska fin att rida. Ska försöka få igång honom lite mer nu över semestern. Han är perfekt att träna sits och rida utan stigbyglar på då han är väldigt förlåtande och stadig i sig. Bra träning för mig!
Helge tar jag ikväll och ev Willy om tiden finns. 
 
Ska inviga min bästa present från stipendiet idag. Det är såklart ett par bruna dressyrstövlar från DeNiro =) SÅ. FINA! Ni ska minsann få se sen. 
 
Nu ska vi gå ner till sjön och se om det är badbart. Lyx att bara ha några hundra meter dit. Jag älskar verkligen att bo här!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0