Kiropraktor.

Idag har Helge fått åka till kiropraktorn på lite koll. Han blir kollad av kiropraktor ca 4 ggr om året, iom att han är så spänd så behöver han kollas oftare än andra hästar. Går de och spänner sig och inte lossas i muskler och fästen kan de bli sneda, snedbelasta och så får man en hälta som ett brev på posten till slut. 

Han var mer avslappnad idag än förra gången men hade låsningar i nacke, länd och kors, precis som förra gången. Dock var han mjukare och inget av det var något fara. Jag skulle fortsätta massera honom som jag gör, tömköra och senare börja jobba med bommar. 
Fortsätter med att tömköra redan imorgon och tisdag. 

 Innan jag han blev behandlad red jag ett kort pass på ängen hemma. Det var jättemycket insekter så det gick knappt att rida. Trist! Han kändes iaf bättre än igår och inte rädd alls, bara arg på alla flygfän.  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0