Höskörd.

Första semesterdagen igår men det var ingen lugn dag direkt. Vi städade hela höskullen på förmiddagen på gammalt bös och sopade bort allt damm. Mysigt i värmen ;) 
Red Helge på kvällen och precis när vi tagit in alla hästar och jag skulle åka hem och äta hade de börjat bunta hö så vi körde även in 16 rundbalar hö innan vi var klara för dagen. 34 kvar till idag så vi har att göra. 
Det luktar så fantastiskt gott när man kört in nytt hö på skullen. I år är det väldigt grönt och relativt korta strån då det är taget tidigt. Framförallt Helge föredrar sånt hö så det är perfekt. En analys på det där så tror jag vi får ganska bra värden. Ska försöka plocka fram mina gamla foderstatsuträkningskunskaper från gymnasiet. Att fodra med ögat och känna hur hästen känns brukar funka bra det med men när det gäller att kanske ge vissa saker i onödan så är det bra med analys på grovfodret.


Ska ladda lite i solen innan vi kör igång med höt igen. Lyckades bränna mig igår så det blir massor av spf idag. Solstol, melon och matteboken. 
Ikväll är det grillfest med jobbet, vilket nog kan bli riktigt trevligt. 

 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0