Hästeri.

Tömkörde Helge i skogen idag. Låg, avslappnad form med bra påskjut. Klätterdag idag. Inte så tufft som jag brukar när vi klättrar såklart men igångsättnings-klättring. 
Bra för mig att få puls-jobba lite också :)

Grande red jag ut i skogen på kvällen. I början fick jag vara ganska hård och berätta att man inte behöver titta på allt och springa med huvudet i himlen så fort en fågel flyger iväg inom en kms omkrets. När han förstått det var han jättefin och jag kunde bara åka häst och träna på min sits. Han är så fin att rida när man kommit till det läget. Man kan sitta och bara tänka sidvärts så flyter han åt sidan. Synd att det är lite svårt att nå dit bara.

Fick svampa ordentligt och linimenta när vi var klara. Han har allt en liten trivselmage nu den gamle herrn. Lite får man ha men jag lär fortsätta hålla igång honom 4-5 dagar i veckan så länge han går på gräs :) Det är mitt mål att han motioneras så sen också men tiden räcker inte alltid till tyvärr.    


Kommentarer
Maria

Saknar fina Grandisen! (När han inte lyssnar på fågelsång ❤️🙈).

2015-07-30 @ 23:40:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0