Torsdag, fredag.



Var ledig igår för att kunna åka till Bollnäs en vända. Innan vi åkte red jag två hästar. Helge och Willy.
Willy åkte vi till Orsa med och joggade lite bara. Känna hur han kändes och så eftersom jag inte ridit honom förr. Han var lite vinglig och spänd emellanåt men ganska fin däremellan. Jag var lite ringrostig också så det spelade nog in en del.
Ska nog rida honom imorgon också så får vi om jag hittar ytterligare några knappar.

Helge red jag ut igår och han var väldigt lugn och fin. Pigg men lugn, precis som jag vill ha honom. Galopperade i lätt sits med lite lösa tyglar så han fick hitta sin egen balans och bara rulla på.
Imorgon blir det nog en längre uteritt.

Grande longerades igår och imorgonkväll sticker vi nog ut på en tur i mörkret.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0