"Snökaos"

Oj vad det snöar ute. Har kommit säkert 3-4 dm redan och det ska fortsätta hela natten och morgonen.

Jag red Helge i morse innan det började snöa. Red genom byn och förutom att han spände till några gånger var han riktigt fin. Galopperade lite och han frustade och kändes nöjd och glad. Imorgon ska han få pulsa på någon äng vid stallet och lyfta benen lite. Ett kortare pass så han inte blir överansträngd i den djupa snön.







När jag skulle rida Grande på eftermiddagen snöade det på tvären men vi gav oss ut ändå. Hade bra kläder och massor med reflexer så det gick hur bra som helst. Mina vinterstallkläder är fantastiska! Blev bara ca 30 min för Grande var inte speciellt road över all snö som blåste på honom men han fick röra sig iaf. Imorgonkväll borde vi kunna ut lite längre.

Har nyss ätit middag hos mamma och pappa och ligger på deras soffa nu medan Andreas sitter bredvid och pluggar.

Avslutar med att jag älskar min bil just nu. Kommer aldrig mer köpa en tvåhjulsdriven bil. Att ha häst och bara tvåhjulsdrivet skulle ju vara vansinne. Min bil är ingen F1-bil men tar sig fram överallt gör den banne mig!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0