Snart helg.

Sista kvällen innan jag får helg
Kl 09 hade jag släppt ut hästarna, mockat, fyllt hö, vatten, kraftfoder och ridit Helge. Skönt att vara klar i tid så man kan laga mat och greja hemma i lugn och ro innan jobbet. 
 
Båda hästarna skrittades 45 min i tisdags och fick vila helt igår. 
 
Helge red jag runt gården idag. Vägen var plogad och i detta töväder var det perfekt. 
Checkade bara av gas och broms, red inte så länge. Han var pigg och glad och bara väntade på mina signaler. Frustade härligt i galoppen och ville gärna öka mer och mer. Kort och okomplicerat pass. Imorgon är jag ledig så då blir det en längre sväng. Ska försöka hinna med båda hästarna. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0