Otur.

Det har varit lite otur i stallet nu de senaste dagarna. Helge hade ju kolik OCH någon allergisk reaktion (som var borta idag) i fredags och när jag vaknade i morse efter min sovmorgon jade fått ett sms att Lena i stallet halkat och brutit handleden. Denna förbannade is alltså. Trött man blir! Stackars henne. Får hoppas det läker som det ska.

Idag gick jag lite över en timme med Helge och hade tömkörningsgjorden på med inspänningar. Lät honom gå lång och låg och bara sträcka ut halsen. Han var väldigt avslappnad men jag lät honom ändå slippa inspänningen när vi gick i "civilisationen" för att inte riskera att han blev spänd.
Imorgon ska jag upp och rida har jag tänkt. En kollega från jobbet ska följa med på Grande så det blir trevligt! Vi ska bara skritta eftersom det är så halt och eftersom Helge är under igångsättning än.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0