Mysmorgon i stallet.

Trots att jag gick upp 06 hade jag en härlig morgon i stallet.
Körde ut hö och vatten, tog ut hästarna, red Helge, fixade stallet och var hemma strax efter nio. Skönt!
Hästarna fick gå in tidigt igår pga att jag jobbade kväll och att 2/3 av resten av stalltjejerna är skadade och inte i skick att ta in alla hästarna. Den restrerande tredjedelen kom hem från skolan sent så det fick bli så. De fick ändå vara ute ca 6 timmar och bara det är ju mer än vad många hästar i stora stall i Sthlms-trakten får. En gång då och då är ingen fara, även om vi såklart föredrar att hästarna är ute så länge som möjligt. Skönt att det märks att det börjar bli ljusare nu!
 
Helge fick gå ett pass på vägen runt gården. Tar ca tio min ett skritta ett varv och ca halva vägen är plogad och andra halvan får de pulsa. Perfekt. Han var lugn och lagom pigg. Galopperade lite och det var så härligt i snön. Nöjd häst, nöjd matte. 
 
Jobbar sista dagen för veckan ikväll, sen är jag ledig 5 dagar i rad. Imorgon ska jag till sjukgymnasten och sen rida Willy på klubben i Orsa är det tänkt och sen rida Helge. 
 
Apropå sjukgymnast så var jag där i måndags. Eftersom jag ätit Naproxen i nästan tre veckor utan resultat så trodde inte han på inflammation utan att jag är utsliten och svag i axeln och överarmen. Axeln var väldigt rörlig när han drog i den och skulle behöver sitta fast mer, att musklerna runt den är starkare. Så nu har jag fått ett gummiband jag ska träna med och imorgon ska vi lägga upp ett träningsschema jag ska köra på gymmet. 
Har förmodligen lyft tyngre än jag egentligen orkat på jobbet och i stallet och därmed slitit ut den lite. 
Kör fortfarande inte på helfart på jobbet men gör det jag kan och borde komma tillbaka att jobba som vanligt så fort jag är lite starkare, eller så fort det inte gör ont åtminstone.
 
Dags att göra mina övningar sen ska jag försöka sova ikapp lite, duscha och åka mot jobbet. 
 
 
Längtar till våren och att rida på ebben! Så underbart.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0