Ledig?

Har just landat i soffan efter en fullspäckad, ledig dag. 
 
Började med utsläpp av hästarna i morse sen åkte jag hem och åt frukost och lagade lunch samtidigt. Vet att det inte hinns med annars. Mulittasking är lite av min grej =)
 
Hämtade upp linern till hästarnas täcken som jag beställt, köpte hårfärg och sen åkte jag till jobbet och tränade på gymmet där. Vi har ett bra gym men jag funderar ändå på om jag ska börja träna på något gym i Mora där det är lite mer folk, gruppträning, fler maskiner osv. Tror det är lättare att hålla igång då men vi får se. Jag tänker inte binda upp mig på ett helt år som man ofta måste göra. Min ekonomi är ju ganska trängd redan som det är så jag vill gärna veta att jag klarar av det innan jag binder mig på så lång tid. Annars är det ju som sagt bra att träna på jobbet och jag har hantlar hemma jag kan använda samt springa i skogen och göra övningar med kroppen som vikt. Känner mig laddad att köra igång nu. För 2-3 år sedan tränade jag och en kollega 3-4 ggr i veckan och jag var ganska vältränad, vill tillbaka till det igen. Vill känna mig stark och frisk, inte ha ont härochdär som jag har nu. Jag är övertygad om att mycket av smärtan som folk har är för att man är otränad. 
 
Efter träningen hade jag ju lunchen serverad hemma och sen bar det iväg till stallet igen. 
Red Helge i skogen och han var avslappnad och fin idag igen. Vi värmde upp med lite puls i snön och miljöträning genom byn. Kom sen upp på en lång grusväg som leder förbi en tjärn i skogen och den hade perfekt underlag. Vi galopperade ganska mycket och Helge frustade och var hur glad som helst. Kan börja reglera honom lite nu och inte bara rida rakt fram liksom. Han blev lite springig efter galoppen så jag fick göra lite trav till halt-övergångar så var han på plats igen. Gick bra genom byn också, var ju inga höns ute ;)
 
Kände mig så igång när jag var klar i stallet så jag stack ut och sprang en sväng också. Bara 3km men jag lär börja lätt så mitt klenknä inte ballar ur fullständigt. Det gick skitbra att springa. Höll bra tempo och blev knappt trött. Skönt!
Här följer några små tips när det gäller att jogga/springa:
 
* Klä dig för väder.
Är det vinter. Ha på dig så lite kläder som möjligt, då måste du springa fort för att inte frysa ihjäl.
 
* Var mörkrädd och spring i skogen bland alla monster. Då springer du snabbt.
 
* Eller spring där det är mycket folk. Då kan du inte se ut som en tröttmössa.
 
* Ät inte ett halvt paket Finger-kakor strax innan du springer, det kan leda till kramp på väl valda ställen i magen. 
 
* Ta på någon form av halkskydd om det är halt. Broddar, hjälm, alternativt en hel hockeyutrustning. Du slipper se ut som om du skitit på dig när du tassar fram på glansisen. 
 
* Har du ändå genomfört ovanstående punkt om kakorna kanske det finns andra skäl än halkan att du springer på ett bajsnödigt sätt dock. 
 
Skämt åsido så hoppas jag att jag kan hålla detta ett tag nu. Man mår ju så mycket bättre av att röra på sig och är man lite gänglig som jag är måste man nästan träna för att hålla. Min axel är ett bra exempel på det. Den är inte bättre än men inte heller värre så jag hoppas den blir bättre när jag är lite starkare.
 
Imorgon väntar tiiiiiiidigt jobb. 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0