"Ledig"

Ledig idag och hela helgen! Så himla skönt. Inget planerat förutom stallet och hästarna. Två-tre hästar ska ridas om dagen och imorgon ska vi hämta hö igen. 
 
Helge fick en tur genom byn i snön idag. Han kändes jättefin faktiskt. Positiv och framåt. Lite tittig mitt i byn men inget att bry sig om. Han är mer rädd för nån översnöad sten än plogbilar, traktorer och fyrhjulingar som vi mötte idag =) Knas. 
 
Så härligt att kunna rulla i galopp igen och bara andas lycka i hela kroppen. Jag älskar verkligen mina hästar och ridningen. Det finns inget roligare! 
 
Idag var han ytterligare lite enklare att reglera och han känns bara starkare och starkare i kroppen. Tycker även att han verkar trivas bra på PS-tränset. 
 
Får se om jag/vi orkar upp och åka till ridhus imorgon. Det är bokat från 09 så vi måste vara klara innan dess. Det ska snöa hela dagen imorgon och jag skulle gärna åka till ridhus igen. Får se. Ska tänka liiiite till och se om "någon" har lust att följa med och filma oss =) Annars skiter vi i det och ger oss ut i snön ändå. Det är ju helt okej det med.
 
Grande skulle jag rida idag men orkade inte. Inte för att jag är lat utan för att jag har så himla ont i magen. Hoppas kunna ta honom imorgon istället, samt Willy. Tre hästar samt en höhämtning, så ser min lördag ut. 
 
Trevlig helg!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0