Gott nytt år!

Då var det 2015!
 
Har inga speciella mål eller planer med 2015 faktiskt. Att de jag bryr mig om mår bra och är lyckliga är väl det som betyder något i det stora hela.
Jag har funderingar på att börja plugga till hösten men vi får se hur det blir. Jag vill såklart utvecklas med hästarna också, framförallt Helge men vi tar det dag för dag så får vi se med det också. 
Jag tänker försöka ta året som det kommer och förhoppningsvis blir det ett bra år.
Att jag fyller 30 i år känns ju lite speciellt dock. Jag trodde jag skulle ha barn, villa, volvo och vovve vid den här åldern när jag var 15 men förutom villa (och vovve) är det inget som lockar sådär supermycket just nu. 
 
Nyåret firade jag och Andreas in med vänner i en stuga ute i skogen. Långt ifrån glamour, dyr champagne och glittriga klänningar. Det är lite så vi gillar det. Vi behöver inte indentifiera oss med att sprida dyra saker runt omkring oss bara för att. Champagne är ju inte ens gott =P (jo då, även vi skålade in det nya året med bubbel, som sig bör (bara någon klunk till mig som behövde vara körduglig)).
 
Vi hade en jättetrevlig kväll med god middag som vi hade fixat olika delar till. Våran uppgift var förrätt och jag fixade baconlindad grön sparris med hemmagjorda krutonger, något litet salladsblad och aioli. Inte alls vidare "fancy" men väldigt enkelt och gott! Hela middagen var fantastiskt god och jag tror vi alla åt mer än vi egentligen borde, som vanligt. 
 
Det spelades spel, både skittråkiga och roliga, bastades, rullades i snön och dracks lite för mycket. De tre sistnämnda aktiviterterna deltog dock inte jag i, som den nyktra tråkmåns jag var. Åkte hemåt strax innan 02 och kikade förbi hos hästarna. Vet inte alls hur de reagerade vid tolvslaget men Helge var iaf helt lugn där på natten och stod och åt. Det hade nog varit ganska lugnt med fyrverkerier däromkring. Till skillnad mot hos mamma och pappa. Folk är så egoistiska som måste skjuta raketer trots att de är väl medvetna om att många djur blir livrädda. Mamma och pappa har ett gäng grannar och en av dem sköt visst massor, trots att denne vet att det bor hundar i 3 av 4 hans grannhus. Korkskalle! Vad less man blir på folk. Är det någon mer än barn som blir härförd av fyrverkerier anyways? 
 
Somnade ganska sent igår och min nya väckarklocka överarmen väckte mig 2 min innan den riktiga klockan. 
Tog ingen Citodon igår eftersom jag skulle sova så få timmar. Idag gör armen dock ondare än nånsin så ikväll ska jag nog ta en, även om jag kommer vara förstörd imorgon. Man blir SÅ.TRÖTT! 
 
Pysslade på i stallet i min egen takt idag och tog en kort promenad med Helge. Igår gick vi en timme så idag ville jag ta det lugnt. Tror säkert han hade klarat en timme idag igen men jag vill vara på den säkra sidan. Han fick iaf större hage idag. Grande motionerade sig själv i hagen innan insläpp tillsammans med Curry och Lady.
 
Imorgon ska vi titta på en ny soffa och bara ta det lugnt. Njuta av ledigheten tillsammans innan A åker tillbaka till Sthlm nästa vecka. 
 
 
Grandes lyxmat: Hösilage på småbal för 4 kr/kg. Fint ska det vara till en gourmand <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0