3 ridpass.

Red en barbackatur på Grande nu på kvällen i skogen. Täcke, reflexer, täckbyxor och världens bästa pannlampa. Urmysigt! Grande var jättepigg och väldigt olydig. Han ville spriiiingaaaa! Fick göra en hel del rejäla halvhalter innan jag fick någorlunda ordning på expresståget. I skogen har de plogat en lång härlig väg så jag red en bit på den och sen fick han pulsa på vägen hem. Vi båda hade roligt och det är det viktigaste när det gäller Grande, pigg och glad ska man va.





Igår red jag Helge och Willy. Båda ett pass på ängarna på gården och Helge var jättefin! Det är nyttigt för honom att röra igenom bogarna och lyfta benen lite högre i snön. Han kämpade på och var avslappnad, pigg och lydig. Roligt!

Willy testade mig lite i början men skärpte sig ganska snabbt och kämpade på i snön. Han är en lite smått förvirrad herre som blir stressad när han inte fattar vad man vill. Man måste göra det enkelt men ändå få igenom det man bett honom om till 100%. Men han är trevlig att rida, han blir nog riktigt fin när han är starkare.








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0