Willy-ridning.

Häromdagen sa jag att "jag blir aldrig magsjuk" men nu är jag rädd att jag får äta upp det uttalandet. Hoppas inte! Jag avskyr att spy. Jag gör det ibland i samband med min migrän men då är det det minsta jag bryr mig om, huvudvärken är så vidrig så det går inte att jämföra med något annat jag upplevt. Well, tiden får utvisa vartåt det barkar. När jag just hoppat av hästen i Orsa mådde jag inte bra iaf, lite bättre nu.

Red Willy i Orsa som lite förberedelse för en dressyrträning som skulle äga rum imorgon (men blev inställd). Gjorde många övergångar och i början var det katastrof. Han ville varken stanna eller stå still. Efter några gånger förstod han vad som gällde och lyssnade riktigt bra emellanåt. 
Vi tränade också på galoppfattningar eftersom det är något som stressar honom. Ville avdramatisera det hela lite. Några blev stressade och studsiga men efterhand blev han tryggare och fattade att det bara var en fattning, bjudning och en avsaktning jag ville ha, inte svårare än så. Fattningarna är lite svåra eftersom jag inte använder samma hjälper på honom som på mina hästar. På mina vrider jag bara höften och rör knappt dem med skänklarna, Willy får man lägga till skänkeln på och det hela blir lätt ostadigt för han är så känslig. Något jag måste jobba på. 

Mina hästar fick vila idag. Helge var inte snorig så imorgon rider jag ett lättare pass. 

Fick hem ett par chaps idag som jag beställt på Hööks-rean för 140:- Passar perfekt de dagar det är för varmt för täckbyxor men för kallt för ridbyxor och långkalsonger. Som sagt, jag gillar verkligen att fynda ☺



  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0