Sista semesterdagen.

11.15 klev jag ur sängen i morse. Har ont i halsen och är snorig och allmänt seg så det var skönt att ha sovmorgon. Vaknade tidigare men somnade, vaknade, somnade osv. 

Semestern är slut idag men eftersom jag börjar med helgvecka är jag ledig imorgon. Är inte alls redo att börja jobba igen men när man väl är där brukar det gå bra. 

Sista dagen på semestern har iaf varit riktigt bra. Vi har lagat god mat, pluggat och tagit det lugnt, samt varit i stallet såklart. 

Red Helge genom byn. Skrittade mest men travade lite både på sand, asfalt och grus. Hade det smala myler-bettet och då var han mycket lättare att reglera än sist. Det blir ju lite skapare när det är smalt, men han trivs bra på det. Han biter sig inte fast och blir inte framtung men tar ändå stöd på det. 

Han var lite springig i traven men jag fick till det riktigt bra på slutet. Jämt stöd på båda tyglarna och jag kunde driva fram lite högre tempo där han fortfarande gick kvar lika fint och inte försökte springa iväg. Det är iaf ett litet framsteg :)

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0