Mansförkylning och höfunderingar.

Har dragit på mig en riktig "mansförkylning" de senaste dagarna. Halsont, hostar och snorar så mycket att vår toapappers-konsumtion ökat med 100%, men då är Andreas också sjuk. Det börjar dock gå över för honom så han är på jobbet medan jag fick ringa och sjukanmäla mig 05 i morse, första dagen efter semestern. Känns ju inte så kul men jag hade aldrig fixat att jobba idag. Det är jobbigt att bara finnas till just nu. Ligger jag ned blir mitt huvud så fullt av snor att jag kvävs, stå orkar jag inte och sitta får jag ont i ryggen av. Haha, oj vad synd det var om mig nu. Hoppas jag känner mig bättre tills på torsdag iaf. Bara vara hemma och må dåligt är liksom ingen hit. 
 
Utanför mina väl neddragna persienner skiner solen för fulla muggar och jag hoppas de som slagit hö får in det nu, sent omsider. Jag har en halv ranson inne på skullen men behöver köpa resten allt eftersom så jag skulle gärna slippa åka land och rike runt för att köpa. För två år sedan hämtades det hö både i Bollnäs och Hedemora, då var det en riktig skitsommar då med. Dock fick vi köra ut 32 rundbalar från skullen som hade möglat då, i år har vi ju fått upp torrt och fint hö iom att vår bonde hade perfekt tajming och tog vårt hö den där fina veckan i början av sommaren. Hade det slagits nu hade vi nog fått ge hästarna proteintillskott. Vill inte köpa hösilage heller om jag inte absolut måste. 
 
Nej nu ska jag försöka peta i mig något att äta och ladda för att orka åka och fixa stallet i eftermiddag. Det får bli i ultrarapid skulle jag tro =)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0