Långpromenad.

Tog en lång promenad i solen med Helge idag. Vi gick till Musi och plaskade på stranden och han tyckte faktiskt det var kul, annars brukar han tycka det är pest och pina att bada. Nu när matte gick i först och var med på marken så skulle ju ett ev sjöodjur ta henne först. 

Vattnet var inte så kallt så vi lallade runt där lite i vattnet innan jag krånglade på mig skor och strumpor så gick vi hem igen. Inga konstigheter idag hittade han på. Men jag klämde runt hans manke när jag borstade honom och där reagerar han ganska mycket. Iaf ibland. När jag skulle visa Andreas lite senare reagerade han mycket först och sen ingenting?! Jag blir inte klok på dessa djur alltså. Nästa djur jag köper blir en krukväxt.

Igår ringde jag Strömsholm och pratade ks-operation. Ville bara höra lite hur länge hästarna ska vila efter osv, vad det kostar och så. Allt var bättre än jag trodde så än har jag inte förlorat hoppet. Med den här hästen finns liksom inga gränser för vad jag kan göra för att han ska få må bra och leva vidare. Han är ju så pigg och levnadsglad, annars hade jag tänkt annorlunda. 
Men som det är nu kan jag inte leka gud bara för att jag tycker det är kul att rida och träna, för mig är han värd mer än så. 

Jag är väldigt emotionell när det gäller djur, och i synnerhet mina egna. Vet att alla inte förstår det och jag prackar inte på någon annan hur jag tänker, det är bara så som jag är och jag kommer alltid gå efter min egen känsla. Jag förstår själv när det är slut, jag är inte så dum att jag vill ha kvar min häst trots att han skulle plågas osv. Jag vet när den dagen är kommen .....men det är inte än.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0