Funderar igen.

Var på Orsas dressyrtävlingar idag. Det är lärorikt att titta på andra som rider, särskilt när man sitter bredvid domaren och lyssnar på dennes kommentarer samtidigt. 
La märke till att många hästar ser knackiga ut men ingen säger något. Inte domaren eller någon funktionär. Det får mig att fundera på om det är jag som är för petig eller om det ändå är okej att inte hästarna rör sig 100% jämnt och liksidigt? Det är väl kanske som med oss människor, man är starkare i en sida osv. Jag har ju blivit lite skadad av att granska Helge x-antal ggr när han varit halt. Antar att jag ser saker som hästen egentligen inte har problem av. Svårt att veta bara, är den halt eller bara "är så"? 

Hästen på bilden har inget med texten att göra. Det är Camillas fina Elouise.
   


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0