Ledig måndag.

Helge äter nästan normalt nu och vi åker till klinik om en vecka. Så länge han äter och inte får feber är det okej. Men jag vill få tanden kollad ordentligt så vi åker iväg med honom. 

Eftersom han får i sig sin mat så red jag lite lätt idag. Jag och Sofie A åkte till Orsa och red på ebben idag igen. Det är så himla kul! Det roligaste man kan göra på en häst om du frågar mig. 
Hade förstås hackamore på Helge så bromsen var väl inte riktigt på plats men vi hade kul och han var pigg! Fantastiskt kul. Hoppas jag kan åka dit någon gång till. Kanske med en ny sadel? Den är skickad iaf så kanske kommer den imorgon. 

Älskar den här tiden vi går in i nu. Hästarna har gått utan täcken större delen av dagen, de går in vid 19.30-20 och vägarna är fina i skogen. Underbart! 

Tänk att vi har både våra ridvägar i skogen OCH ebben. Lyxigt!

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0