Förberedelse.

Åkte med Helge till Orsa idag och red på travbanan och lite på stora banan ute. Det var bra underlag så jag kunde rida efter min plan. Travade på travbanan först som miljöträning eftersom det är en del att titta på på väg runt. Han sprang mest med huvudet i vädret och tyckte det var spännande men sansade sig till slut och då tog jag galopparbetet på ridbanan. 

Han kändes mjuk och rörlig trots 3 dagar med promenader. Jag var noga med att han skulle vara kvick och lyhörd på alla signaler och jag kunde rida med lätta händer utan att "fuska" en enda gång.   

Skrittade av på travbanan och sen var både jag och häst nöjda. 

Ett bra pass inför träningen imorgon. Dressyrsadeln jag ska testa har inte kommit än så det får bli hoppsadeln imorgon. Min Albion ligger inte bra längre. 

Ska även beställa en Ogilvy-padd, har lite för mycket pengar över liksom. Vi kör på det. Hästarna ska la ha det bästa. 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0