Fördomar, flykt och funderingar.

Jaha, snart är det dags att rösta i riksdagsvalet. Söndag den 14 närmare bestämt. Vad fan ska man rösta då? Jag har mina aningar om vad jag ska rösta på, men det vill jag inte dela med mig av här. Det är inte SD iaf. Så mycket kan jag ju säga. 
 
Jag tror att många som röstar på SD gör det för att de är missnöjda med invandringspolitiken i Sverige. Inte för att de är rasister. Det finns ju inget annat parti än SD att rösta på om man är missnöjd med invandringen och det är ju lite tråkigt för dom som vill rösta på ett skapligt vettigt parti men ändå vill reglera invandringen. Det jag TROR folk är förbannade på är inte att det kommer flyktingar som flytt kriget och är utsatta, utan jag tror det är de som redan bor här som lever på bidrag, som kastar stenar på polis och brändmän, som utnyttjar systemet, som beter sig som svin, folk är förbannade på, med all rätt! Jag blir också förbannad när folk (läs FOLK, alltså ALLA idioter, inte bara invandrare) inte kan bete sig. Det är ju många svenskar som också är rena jävla rikspuckon som borde få åka på tvångsläger till militären och lära sig veta hut. 
Jag tycker självklart att man måste hjälpa människor som måste fly från sitt hemland, det kan inte finnas någon människa med minsta lilla empati som tycker något annat. Vi som har det så jävla bra. Skulle vi inte kunna dela med oss lite? Vi har vatten i vår kran, vi kan handla mat typ vart som helst, vi har tak över huvudet, nästan gratis sjukvård osv och ÄNDÅ har vi mage att gnälla på de som flyr krig, som vandrar i dagar utan mat och vatten, de som förlorat sina släktingar, kanske sina föräldrar eller barn, se som ser misären med döda människor omkring sig. Hur kan man ens tänka tanken att inte hjälpa dessa människor?! USCH!  
Däremot kanske fler länder borde hjälpa till så som Sverige gör, kan man tycka. 
Sen ska jag inte sticka under stolen med att visst har jag också fördomar. Skulle jag möta ett gäng invandrarkillar på en mörk gata nånstans skulle jag bli livrädd och gå åt ett annat håll, skulle jag välja taxichafför hem från krogen skulle jag välja svensken framför en invandrare osv. TYVÄRR är det så. Det känns som om det är mer invandrare än svenskar som är kriminella här i Sverige men det har jag inget belägg för alls, vet inte om det är så eller inte. Jag är alltså inte främlingsfientlig öht, men fördomar, ja tyvärr. Det har blivit så. Är det så eller har media vinklat det så? Vet inte.
 
Träffade en man i helgen som kom till Sverige som ung kille. Han fixade sig två jobb och jobbade från tidig morgon till sen kväll. Han tjänade sina egna pengar, betalade skatt, skaffade sig en verksamhet, som blev flera verksamheter och han blev kvar i Sverige. Han tjänar bra, betalar skatt, har anpassat sig efter Sverige och älskar sitt "nya" land. Han är precis som jag tycker en invandrare ska vara. Han har anpassat sig, han VILL jobba, han VILL betala skatt och han VILL vara som vilken svensk som helst. Det är han också. Om inte lite vettigare =) 
 
Jag tror de allra flesta SD-anhängare skulle tycka människor som han var okej. Människor som anpassar sig efter hur Sverige är som land. Här vill vi inte ha halal-slakt, mång-gifte, omskärelse (heter det så?) osv hurdenuleverisinahemländer. Jag välkomnar flyktingar och invandrare med öppna armar till vårat, faktiskt underbara land MEN då får man sköta sig och försöka förstå hur vi lever här. Simple as that! =)
 
 
 
 


Kommentarer
Fredrik

Välformulerat som vanligt.

2014-09-02 @ 08:28:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0