Hollywood-fruar och andra knasbollar.

Ska titta på de galna Hollywood-fruarna sen ska jag lämna huvudvärken i soffan och gå och lägga mig tidigt. Det tråkiga med hösten är att man blir så trött och orkeslös emellanåt. Måste träna mer så jag blir lite piggare. Imorgon ska jag iaf ta en långpromenad med hästarna.
Helge fick kämpa på rejält idag så det kan vara bra för honom att kliva bort lite träningsvärk. En "vanlig" häst hade man kanske kunnat rida ett hårt pass till dagen efter men Helge måste få tid att återhämta sig. Trötta muskler sliter på leder och ligament och den risken tar jag inte. Då får det hellre ta längre tid att göra framstegen. 
 
Eftersom jag ofta rider ut tillsammans med någon av stalltjejerna så finns det vissa saker man inte kan träna på då. T ex galoppfattningar som lätt stressar hästarna om man är flera, så det gjorde jag idag. Fattning, bra kvalité på galoppen, skritt, andra galoppen osv. Han fattade rätt varenda gång och orkade galoppera i en bra kort galopp men stretade lite i avsaktningarna i början. Blev bättre ju fler vi gjorde. 
Traven, vår svåraste gångart, fick jag jobba som tusan med. Att bara ha honom jämn på båda tyglarna med bra stöd och trava på framåt är svårt när man är ute. Fjollpelle. Ska köpa valium som han ska få varje gång jag rider ut =) Även om han inte blir regelrätt RÄDD så spänner han sig och koncentrerar sig inte helt på mig. Frustrerande. Fick honom med mig tillslut och då blev han SÅ. FIN! Och trött så det märktes att han jobbade rätt.
Som sagt, skritt imorgon utan ryttare på ryggen. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0