Galoppjobb och transporter.

Helge var fantastisk idag! Jag och Emelie red ut galenpannorna i skogen och körde galoppjobb och båda hästarna var jätteduktiga. Vi galopperade både nedför, uppför, på plan mark och i olika tempon. När det lutar lite nedåt är det verkligen viktigt att ha hästen i balans. Den måste vara mellan hjälperna och inte dra iväg. 
Det är en så underbar känsla att kunna galoppera sin häst hur än vägen ser ut och den är lydig, stark och mellan hand och skänkel. Man kan öka genom att lägga till skänkeln, man kan minska genom att nästan bara räta på sig och hästen samlar sig, trampar på med tryck i bakbenen och är fortfarande lätt i handen. 
 
Båda hästarna blev trötta men de fick även skritta länge. På vägen hem ringde en spekulant på min transport så vi travade hemåt så jag kunde visa honom den. Han verkade intresserad men sånt där ska man aldrig hoppas för mycket på. Vi får se. Den är iaf nytvättad och städad så jag kan fota den och lägga ut annons sen. 
 
Apropå transport så kom min nya idag! Här går det undan i svängarna =) Det var många som hade ringt på den efter mig så det är tur att man är impulsiv och snabb ibland hehe. Fast transportbyte har jag tänkt på ett bra tag, utan att göra slag i saken. 
Iaf så är den SJUKT snygg. Fattar inte hur de kan ha fått den så ren. Den skimrar banne mig. En Star Diamant är det med boggie, sadelkammare, fronturlastning, extra bred och 3/4-bom samt vanliga halv-bommar. Än så länge är jag galet nöjd, har dock bara sett den i mörkret än. Vet inte hur jag ska tacka Martina som körde hem den till mig. är EXTREMT tacksam! (Hon ska såklart få betalt för besväret om någon trodde något annat). 
 
Ska inviga den redan imorgon då vi ska till Orsa och rida dressyr. Helge kommer få ett ganska lugnt pass imorgon efter dagens urladdning. Grande ska jag rida på banan innan vi åker till Orsa. En av hans hösilage-balar gick sönder igår när jag lastade om släpvagnen så jag fick öppna den direkt igår och ge honom. Han ÄLSKAR det. Han äter det innan kraftfodret tom. Skönt att ha det hemma nu iaf. Bra kvalitet och bra värden. Tacka fan för det, med tanke på hur jävla dyrt det är. Ska egentligen inte börja ge honom det än utan börjar senare när de är inne mer och när man måste börja stänga fönstren i stallet. 
 
Skönt med sol idag efter allt regn! Ska visst regna imorgon igen men det känns lite lättare när det varit iaf EN solig dag emellan =)
 
 
Kom och köööööp!
-98, totalvikt 1300, maxlast 650, nytt golv -12, sommar- och vinterdäck, fronturlastning, besiktas -16 nästa gång.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0