Dags för "helg".

Jobbhelgen är slut, och jag med. Ska bli skönt med en ledig dag imorgon. Den är såklart fullbokad men jag ska iaf inte till jobbet.

Trots att det gått bra på jobbet har det varit väldigt skönt att komma ut till stallet efteråt.
Igår passade jag och Emelie på att galoppträna hästarna i skogen. Jag brukar lägga in mycket galopp och klättring på hösten för över vintern blir det svårare. Då är man i ridhus oftare och tränar på andra saker.

Vi galopperade långt men inte i högt tempo, lite små ökningar bara. Helge var himla spänd större delen av passet trots att han fick "springa av sig". Det var inte förrän sista lilla travbiten han kunde slappna av helt. Det är ingen idé att göra något när han är sån. Bara rida på som vanligt.

Idag var han bättre dock. Red ett lösgörande och lätt pass på banan med lite volter och sidvärts i skritt och trav. Han var som vanligt mjuk och fin i höger varv men lite sämre till vänster. Bogen tar emot lite men när han fått trava på ordentligt framåt blev det bättre.

Grande fick också gå ett pass på banan och då hade jag bågen från ps of Sweden på mig. Kändes konstigt först men man vänjer sig och jag tror det kan vara ett bra hjälpmedel faktiskt.
Grande var stel i början men efter lite övergångar och böjt spår lossnade det och jag kunde sitsträna. Red utan stigbyglar men red lätt ändå. Det är jobbigt kära vänner! Träna på det vet ja.

Avslutar med att gnälla lite på min hand. Hade inte skurit mig på länge på jobbet så jag passade på att göra det två gånger på samma hand i torsdags. Hovklingorna vi gör är vassa, jag lovar. Skar mig över en knoge andra gången och det tog nog i en sena för såret går mitt över. Hoppas det släpper snart.

Så. Trevlig söndagkväll!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0