Älskade lediga måndagar.

Sånna här dagar skulle jag kunna fylla veckorna med. Många timmar i stallet, göra lite ärenden, hälsa på mamma och pappa och två bra ridpass. 
Älskar mina lediga måndagar! 
 
Grande var ungefär som vanligt att rida. Stel, stel, stel, jättefin. Han har inte blivit riden på några dagar så det är förklarligt. Han tar inte riktigt innerskänkeln i något varv i början så man får vara på honom lite. Det tar säkert emot för honom innan han är igång för när han är uppvärmd släpper det. Jag red mest utan stigbyglar och så hade jag bågen. Grande är min sitsträningshäst =) Jag var dock riktigt nära att bli avslängd idag. AV GRANDE! Världens snällaste liksom. Jag skulle låta honom öka galoppen lite och då var det jääättekul och han drog ner huvudet och började vifta på det (som är hans sätt att busa) och när jag då hade bågen på mig och satt fast med armarna var jag nära att flyga. Haha, roligt att han är pigg. 
 
Eftersom Helge gick ganska hårt igår var planen att rida ett enkelt pass på ängen idag med fokus på att få honom mjuk, rörlig och kvick. 
Skrittade fram länge och gjorde skänkelvikningar, bakdelsvändningar, öppnor, slutor, tempoväxlingar, åttvolter. Han var mjuk och fin redan från start och jag kunde samordna mina hjälper bra så han inte tvärade för mycket som han har en tendens att göra (jag som gör för stora hjälper, han är känslig). Travade på stora volter där han rundade sig fint runt innerskänkeln i båda varven. Kanske något bättre i höger men ändå bättre än vanligt även till vänster. Gjorde lite övergångar där han till en början inte var tillräckligt kvick men fattade snabbt poängen och blev väldigt lyhörd. Snart kommer det automatiskt det där med kvickheten, han är redan 7 resor bättre än för några månader sedan. 
 
Har skickat iväg mina Kingsland-ridbyxor idag. SÅ snygga men för stora för mig tyvärr. Har haft dem över ett år men nu var det dags att de upp dem. 
Dessutom har jag skickat iväg ägarbevis till nya transporten samt lämnat ägarbevis på gamla. Skönt att ha det klart. Lämnade även in mina gamla ridstövlar till skomarkarn som ska sälja dem till mig. 
 
En bra, ledig dag. 
 
Jag är fortfarande glad över mitt högskoleprov. Att jag är bättre än medel ger mig lite självförtroende och pushar mig till att fortsätta plugga. Det som känts omöjligt finns inom räckhåll om jag kämpar på lite. 
 
Mina älsklingar idag.
 
Tur att de har samma storlek i allt ;)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0