Två flugor i en smäll.

Marken är fortfarande mjuk så idag passade jag på att ta med Grande när jag red Helge. Han är lite jobbig att ha som handhäst eftersom att han är seeeg i början och piiiigg efter ett tag men det gick bra idag. Hade tömkörningsgjorden på så han fick gå inspänd. Det blev en timme i skogen med skritt och trav. Galoppen ger jag mig inte på eftersom Helge är så pass explosiv, det känns bara dumt att utmana ödet. Det gör jag nog så det räcker ändå =) 
 
Efter ridturen fick de gå i en torr, stor hage medan jag fixade stallet. Inbakade i mysiga täcken, såklart =P Två riktiga "amigos". 
 
Imorgon ska det komma snö =/ Blir väl att dra i traktbrodd och ta en promenad isf. På fredag blir det ridhus och på tisdag ska jag träna för Nina Jansson! Det var väldigt längesen nu så det ska bli kul. Om Helge tänker ha skorna på sig tar jag honom annars blir det Grande. 
 
 
 
Usch jag har så ont i en kind! Helge och jag slog våra "kloka huvuden" ihop häromdagen och samma dag någon timme senare högg Annas häst ( som jag skulle rida) mig i ansiktet. Jäkla skrällen =) 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0