Re-leve.

Häromdagen beställde jag nytt kraftfoder till Helge. Det blev ett från Saracen som heter Re-leve. Grejen med detta är att det är väldigt lite socker och stärkelse i det, ca 7%. 
Ni kan läsa mer om det här.
http://www.saracen.se/foder/tavlingshasten/re-leve/#rekdagsgiva
 
 
Och varför jag väljer att testa detta kan ni läsa om här.
http://www.qalm.se/65300515
 
 
Helge har lite småsaker för sig som inte jag eller någon annan kan förklara. Många av pssm-symptomen stämmer in på honom så nu testar jag att ändra hans diet och ser om det blir någon skillnad. Ibland är det bra att matte läser om en massa konstiga sjukdomar =P Jag kom t ex att vi skulle cushing-testa lillponnyn i stallet också och hon visade ju poistivt test.
Ska bli spännande det här. Försöka kan man ju iaf. Vi har inget att förlora på att testa. 
 
Det gick supersmidigt att beställa fodret. Körde enda hem till dörren fraktfritt! 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0